Σήμερα έχω την ιδιαίτερη τιμή να φιλοξενώ έναν άνθρωπο που δεν συναντάς κάθε μέρα. Ο
Γιώργος Αντωνίου είναι ένας πραγματικός πολυπράγμων:
διακεκριμένος ασφαλιστικός
πράκτορας, φανατικός φωτογράφος και αν δεν σας φτάνουν αυτά, είναι και δεινός κυνηγός
αγριόχοιρων.
Ναι, καλά ακούσατε! Προσπάθησα πολλές φορές να τον ”κυνηγήσω”για μια συνέντευξη,
αλλά τελικά κατάφερα να τον βρω ανάμεσα στις περιπέτειές του στα βουνά και τις
ατελείωτες επαγγελματικές του υποχρεώσεις. Σήμερα, θα μιλήσουμε για την ασφαλιστική
αγορά, την οικονομία της χώρας, αλλά και το πώς όλα αυτά συνδυάζονται με τις άλλες του
ασχολίες. Προβλέπεται μια ενδιαφέρουσα και ιδιαίτερη συζήτηση!
Βασίλης ( ”Δημοσιογράφος ”Ασφαλιστικός Πράκτορας):
Γιώργο, επιτέλους κατάφερα να σε βρω! Με τόσες δραστηριότητες που έχεις, αναρωτιέμαι
πώς καταφέρνεις να τα προλαβαίνεις όλα. Φωτογραφία, κυνήγι αγριόχοιρων, και
παράλληλα διακεκριμένος ασφαλιστικός πράκτορας. Πώς συνδυάζονται όλα αυτά;
Γιώργος (Φωτογράφος, Κυνηγός Αγριόχοιρων & Διακεκριμένος Ασφαλιστικός
Πράκτορας):
Βασίλη, σε ευχαριστώ που το αναγνωρίζεις! Η αλήθεια είναι ότι είναι θέμα οργάνωσης. Η
φωτογραφία και το κυνήγι είναι οι αποδράσεις μου. Αλλά και τα δύο μού διδάσκουν
πειθαρχία και παρατήρηση, που είναι απαραίτητα στοιχεία για έναν επιτυχημένο
ασφαλιστή. Στο κυνήγι, πρέπει να έχεις στρατηγική και τα μάτια σου ανοιχτά, όπως
ακριβώς και όταν χειρίζεσαι ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
Βασίλης:
Εντυπωσιακό! Ποια θεωρείς ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζεις στην
ασφαλιστική σου καριέρα σήμερα;
Γιώργος:
Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η συνεχώς μεταβαλλόμενη οικονομική κατάσταση. Οι
πελάτες γίνονται πιο επιφυλακτικοί λόγω της αβεβαιότητας στην οικονομία και
δυσκολεύονται να αποφασίσουν πού θα επενδύσουν. Παράλληλα, όμως, αυτή η
αβεβαιότητα τους ωθεί να σκέφτονται περισσότερο την ασφάλεια. Επομένως, εμείς πρέπει
να είμαστε ευέλικτοι και να τους προσφέρουμε προϊόντα που ανταποκρίνονται στις
πραγματικές τους ανάγκες.
Βασίλης:
Αυτό ακούγεται πολύπλοκο. Υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που έχεις αλλάξει στην προσέγγισή
σου με τους πελάτες σου;
Γιώργος:
Σίγουρα! Πλέον επικεντρώνομαι στο να χτίζω σχέσεις εμπιστοσύνης. Οι πελάτες θέλουν να
νιώθουν ότι έχουν έναν σύμβουλο που καταλαβαίνει τα προβλήματά τους και τους
προσφέρει λύσεις, όχι απλά προϊόντα. Επίσης, επενδύω πολύ στο να ενημερώνω τους
πελάτες μου για τις επιλογές τους και το πώς μπορούν να προστατευτούν καλύτερα, ειδικά
σε αβέβαιες οικονομικές συνθήκες.
Βασίλης:
Μιλώντας για οικονομικές συνθήκες, πώς πιστεύεις ότι επηρεάζει η οικονομία την
ασφαλιστική αγορά αυτή τη στιγμή;
Γιώργος:
Η οικονομία παίζει καταλυτικό ρόλο. Όταν οι άνθρωποι ζορίζονται οικονομικά, οι
προτεραιότητές τους αλλάζουν. Στρέφονται σε πιο οικονομικές λύσεις, ενώ άλλοι ενδέχεται
να ακυρώσουν τις ασφαλίσεις τους. Όμως, εδώ είναι που μπαίνει η δική μας δουλειά.
Πρέπει να τους δείξουμε ότι η ασφάλεια δεν είναι ένα έξοδο που μπορούν να κόψουν
εύκολα, ειδικά σε καιρούς κρίσης. Η σωστή ασφάλιση μπορεί να σώσει από μεγαλύτερα
κόστη.
Βασίλης:
Ποια είναι η συμβουλή σου προς τους πελάτες που σκέφτονται να μειώσουν τα
ασφαλιστικά τους κόστη λόγω οικονομικών πιέσεων;
Γιώργος:
Η συμβουλή μου είναι να μην προχωρούν σε βιαστικές αποφάσεις. Μπορούν να
επανεξετάσουν τα ασφαλιστήριά τους για να δουν αν πραγματικά καλύπτονται για τις
ανάγκες τους ή αν υπάρχουν καλύτερες λύσεις. Αλλά το να ακυρώσουν εντελώς την
ασφάλεια τους μπορεί να έχει δυσάρεστες συνέπειες στο μέλλον. Υπάρχουν πάντα
ευέλικτες λύσεις για να μειωθούν τα κόστη, χωρίς να θυσιαστεί η προστασία.
Βασίλης:
Πώς βλέπουν οι πελάτες σου τις υπέρογκες αυξήσεις των τελευταίων ετών; Υπάρχουν
ακυρώσεις;
Γιώργος:
«Οι πελάτες μου, όπως και πολλοί άλλοι, σίγουρα προβληματίζονται από τις αυξήσεις. Η
υγειονομική περίθαλψη είναι ένα ευαίσθητο θέμα, και όταν οι τιμές ανεβαίνουν
υπέρμετρα, πολλοί αρχίζουν να ανησυχούν για το εάν θα μπορούν να τα διατηρήσουν
μακροπρόθεσμα. Παρ’ όλα αυτά, η ακύρωση δεν είναι πάντα η πρώτη επιλογή. Πολύ συχνά
οι πελάτες αναζητούν εναλλακτικές λύσεις ή πακέτα που μπορούν να προσαρμοστούν στα
οικονομικά τους, αντί να αποχωρήσουν από την ασφάλιση εντελώς.»
Βασίλης:
Τι λένε οι πελάτες;
Γιώργος:
«Οι πελάτες εκφράζουν την ανησυχία τους για το αυξημένο κόστος και ζητούν
περισσότερες διαφάνειες και επιλογές. Συχνά με ρωτούν για πιο ευέλικτες λύσεις ή
προϊόντα που παρέχουν επαρκή κάλυψη σε λογικές τιμές. Η ανάγκη για σταθερότητα και το
προβλέψιμο κόστος είναι πρωταρχική για τους περισσότερους, ενώ πολλοί αναζητούν και
επιπλέον καλύψεις σε τομείς που τους ενδιαφέρουν.»
Βασίλης:
Τι απαντούν οι εταιρείες;
Γιώργος:
Οι εταιρείες συνήθως αναφέρουν ότι οι αυξήσεις σχετίζονται με το κόστος των ιατρικών
υπηρεσιών και τη γενική αύξηση του κόστους ζωής. Προσπαθούν να διατηρήσουν όσο
μπορούν ανταγωνιστικά προϊόντα, ενώ κάποιες προσφέρουν ειδικές λύσεις για να
αποκριθούν στις ανάγκες των πελατών. Δυστυχώς λίγες ασφαλιστικές επενδύουν σε νέα
προϊόντα, όπως επιδοματικά προγράμματα ή ασφαλιστικά προγράμματα με μειωμένα
κόστη αλλά και συγκεκριμένα προγράμματα.
Βασίλης:
Υπάρχει εναλλακτική πρόταση κατά την άποψη σου;
Γιώργος:
«Ναι, πάντα υπάρχει εναλλακτική. Ένα επιδοματικό νοσοκομειακό πρόγραμμα χαμηλού
κόστους η ένα υβριδικό για παράδειγμα, μπορεί να προσφέρει ουσιαστική κάλυψη,
επιτρέποντας στους πελάτες να διατηρούν πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες υγείας, χωρίς
να επιβαρύνονται με μεγάλα ασφάλιστρα. Αυτά τα προγράμματα θα μπορούσαν να
παρέχουν σε μια ευέλικτη και βιώσιμη επιλογή, ειδικά για εκείνους που θέλουν να
καλύψουν τις πιο κρίσιμες ανάγκες.
Βασίλης:
Σε προβληματίζει η συγκέντρωση της αγοράς σε λίγες εταιρείες στον κλάδο Ζωής;
Γιώργος:
«Η συγκέντρωση είναι πάντα ένα ζήτημα που πρέπει να εξεταστεί. Όταν η αγορά
κυριαρχείται από λίγους παίκτες, μπορεί να περιοριστούν οι επιλογές και να επηρεαστεί ο
ανταγωνισμός. Αυτό έχει αντίκτυπο στις τιμές, στις υπηρεσίες και στην καινοτομία. Από την
άλλη πλευρά, υπάρχει και η δυνατότητα μεγαλύτερης σταθερότητας, καθώς οι μεγάλες
εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να διαχειρίζονται πιο αποτελεσματικά τους κινδύνους και
να προσφέρουν αξιόπιστα προϊόντα. Το κλειδί είναι να διατηρηθεί η ισορροπία και ο
ανταγωνισμός.
Βασίλης:
Πώς βλέπεις το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς; Πιστεύεις ότι θα έχουμε περισσότερες
τεχνολογικές αλλαγές;
Γιώργος:
Αναμφισβήτητα. Οι τεχνολογικές εξελίξεις αλλάζουν τα δεδομένα στον ασφαλιστικό κλάδο,
και όσοι δεν τις αγκαλιάσουν θα μείνουν πίσω. Από την τεχνητή νοημοσύνη που βοηθά στη
διαχείριση κινδύνων μέχρι τις ψηφιακές πλατφόρμες που επιτρέπουν στους πελάτες να
ασφαλίζονται online, η τεχνολογία μας δίνει τα εργαλεία να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί
και να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες.
Βασίλης:
Βλέπεις, όμως, κάποια αρνητικά με τις τεχνολογικές αυτές αλλαγές;
Γιώργος:
Φυσικά, υπάρχουν και προκλήσεις. Το να αυτοματοποιείς διαδικασίες μπορεί να
απομακρύνει τον ανθρώπινο παράγοντα, και σε μια δουλειά όπως η δική μας, οι
ανθρώπινες σχέσεις είναι κλειδί. Επίσης, υπάρχει και το ζήτημα της κυβερνοασφάλειας.
Όσο περισσότερο βασιζόμαστε στην τεχνολογία, τόσο μεγαλύτερη γίνεται η ανάγκη για
προστασία από κυβερνοεπιθέσεις και παραβιάσεις δεδομένων. Εμείς, ως ασφαλιστές,
πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι να διαχειριστούμε και αυτούς τους κινδύνους.
Βασίλης:
Αυτό είναι σημαντικό. Μιλώντας για κινδύνους, βλέπεις να υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση για
ασφαλιστικά προϊόντα που σχετίζονται με την κυβερνοασφάλεια;
Γιώργος:
Ναι, είναι ένας τομέας που αναπτύσσεται ραγδαία. Οι επιχειρήσεις πλέον αντιλαμβάνονται
ότι οι κυβερνοεπιθέσεις είναι πραγματική απειλή και ζητούν εξειδικευμένες καλύψεις για
να προστατευτούν από αυτές. Εμείς πρέπει να παρακολουθούμε τις εξελίξεις στον τομέα
και να προσφέρουμε λύσεις που ανταποκρίνονται σε αυτές τις νέες ανάγκες.
Βασίλης:
Πώς πιστεύεις ότι θα επηρεάσει η πράσινη ανάπτυξη τον ασφαλιστικό κλάδο; Υπάρχουν
προοπτικές για νέες μορφές ασφάλισης;
Γιώργος:
Η πράσινη ανάπτυξη είναι μια τάση που θα αλλάξει τον τρόπο που λειτουργεί η αγορά. Τα
”πράσινα” προϊόντα και οι επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα δημιουργήσουν
νέες ανάγκες για ασφάλιση, από προστασία περιβαλλοντικών κινδύνων έως την κάλυψη
νέων μορφών επιχειρηματικότητας. Πρέπει να προσαρμοστούμε στις απαιτήσεις αυτής της
νέας πραγματικότητας.
Βασίλης
Πλησιάζοντας προς το τέλος της σημερινής μας εξομολόγησης, πες μου ειλικρινά: Τι θα
συμβούλευες έναν νέο που σκέφτεται να ξεκινήσει τώρα την επαγγελματική του πορεία ως
ασφαλιστικός διαμεσολαβητής;
Γιώργος
Θα του συμβούλευα αρχικά να επενδύσει στη σωστή εκπαίδευση και πιστοποίηση, καθώς
είναι απαραίτητο να γνωρίζει τόσο τα προϊόντα που θα προσφέρει όσο και το νομικό
πλαίσιο που τα διέπει. Η εξειδίκευση σε συγκεκριμένους τομείς ασφάλισης μπορεί να του
προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Παράλληλα, η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας
και η κατανόηση των αναγκών του πελάτη είναι καθοριστικής σημασίας σε αυτό το
επάγγελμα.
Να είναι επίμονος και υπομονετικός, καθώς η οικοδόμηση πελατειακής βάσης απαιτεί
χρόνο, ενώ η αξιοπιστία και η ειλικρίνεια θα τον βοηθήσουν να δημιουργήσει μακροχρόνιες
σχέσεις εμπιστοσύνης. Τέλος, η συνεχής ενημέρωση σχετικά με τις εξελίξεις στον
ασφαλιστικό κλάδο και η χρήση σύγχρονων εργαλείων και τεχνολογιών μπορεί να
βελτιώσει την αποτελεσματικότητά του και να τον κρατήσει ανταγωνιστικό.
Βασίλης
Τι θα πρότεινες σε έναν νέο ασφαλιστικό διαμεσολαβητή να επιλέξει: αποκλειστικός
συνεργάτης ή πράκτορας;
Γιώργος
Η επιλογή εξαρτάται από τις επαγγελματικές του φιλοδοξίες και τον τρόπο που προτιμά να
εργάζεται. Αν προτιμά να έχει την υποστήριξη και την καθοδήγηση μιας μόνο ασφαλιστικής
εταιρείας, τότε το να γίνει αποκλειστικός συνεργάτης μπορεί να του προσφέρει
σταθερότητα, καθοδήγηση και πρόσβαση σε πόρους όπως εκπαίδευση, μάρκετινγκ και
πελατολόγιο. Αυτό βέβαια προϋποθέτει να έχει την τύχη να συνεργαστεί με σωστό
διευθυντή με διάθεση και επάρκεια γνώσεων.
Από την άλλη, αν θέλει μεγαλύτερη ευελιξία και τη δυνατότητα να προσφέρει στους
πελάτες του προϊόντα από πολλές διαφορετικές ασφαλιστικές εταιρείες, τότε ο ρόλος του
πράκτορα θα του δώσει μεγαλύτερη ανεξαρτησία και την ευκαιρία να ανταποκριθεί σε
ποικιλία αναγκών πελατών. Σε αυτή την περίπτωση, όμως, θα χρειαστεί να χτίσει το δικό
του όνομα και πελατολόγιο, καθώς και να αναλάβει μεγαλύτερο διαχειριστικό ρίσκο.
Βασίλης:
Κλείνοντας αυτή τη ξεχωριστή συνέντευξη, ποια η γνώμη σου για την ΠΕΚΑΠ (Πανελλήνια
Ένωση Καταναλωτών Ασφαλιστικών Προϊόντων);
Γιώργος
«Η ΠΕΚΑΠ διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στην ενημέρωση και την προστασία των
καταναλωτών ασφαλιστικών προϊόντων. Η παρουσία της είναι απαραίτητη, καθώς τους
βοηθά να κατανοήσουν τα δικαιώματά τους και να λάβουν αποφάσεις με πλήρη επίγνωση
των επιλογών τους. Σε μια τόσο περίπλοκη και ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά, η ύπαρξη
τέτοιων οργανισμών προσφέρει ένα επίπεδο ασφάλειας και υποστήριξης που χρειάζονται.»
Βασίλης:
Σίγουρα έχεις πολλά στο μυαλό σου αλλά να είσαι σίγουρος ότι θα βρω χρόνο για να έρθω
μαζί σου σε ένα κυνήγι αγριόχοιρου;
Γιώργος:
Χαχα! Βασίλη, αν αντέχεις τις δυσκολίες του κυνηγιού και μπορείς να αφήσεις για λίγο το
γραφείο, τότε είσαι ευπρόσδεκτος! Αλλά πρόσεχε, στο κυνήγι, όπως και στην ασφάλιση, τα
πράγματα μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή!
Βασίλης:
Θα το σκεφτώ σοβαρά! Ευχαριστώ πολύ, Γιώργο, για τη συζήτηση. Ήταν πραγματικά
απολαυστική.
Γιώργος:
Και εγώ σε ευχαριστώ, Βασίλη! Είμαι σίγουρος ότι θα έχουμε την ευκαιρία να
ξαναμιλήσουμε – είτε στο βουνό είτε στο γραφείο!